Ce cauzeaza retentia de apa si cum o poti preveni

Edemul sau retentia de apa cauzeaza adesea umflarea picioarelor si mainilor.

Se caracterizeaza prin acumularea de fluide in tesuturi, cavitati si in sistemul circulator.

In cele mai multe cazuri, edemul este un rezultat al sarcinii, utilizarea anumitor medicamente, sindromul premenstrual, inactivitatea fizica si stilul de viata sedentar.

Aceasta afectiune nu este grava, dar, uneori, poate fi un semn de insuficienta cardiaca sau o boala de rinichi.

Iata cele mai frecvente cauze ale retentiei de apa si modalitatile de tratare a acesteia:

Deshidratare

Corpul retine apa cand este deshidratat, ceea ce duce la umflaturi în organism.

Prin urmare, evita sucuri si bauturile bogate in cafeina si bea apa.

Deficitul de magneziu

Deficitul de magneziu poate determina si retinerea apei.

Cercetarile au aratat ca la femeile cu simptome premenstruale poate fi redusa cu o doza zilnica de 200 miligrame.

De asemenea, ar trebui sa consumi mai multe alimente bogate in magneziu, cum ar fi fructe uscate, spanac, ciocolata neagra, nuci, cereale integrale, mazare si avocado.

Consum excesiv sodiu

Cand cineva nu bea multa apa si consuma o multime de alimente bogate in sodiu, corpul incepe sa acumuleze apa si acest lucru provoaca edem.

Prin urmare, ar trebui sa eviti conservele de legume, carnea prelucrata, condimentele si sarea de masa.

In schimb, ar trebui sa utilizezi sare celtica si de Himalaya.

Deficitul de vitamina B6

Retentia de apa este adesea cauzata de deficienta de vitamina B6.

Un studiu care a implicat femei ce au prezentat retentie de apa ca un simptom al sindromului premenstrual a aratat ca starea lor s-a imbunatatit dupa consumul de vitamina B6.

De asemenea, vei optimiza nivelurile consumand mai multe fructe uscate, carne de pui, banane, curcan, ton, seminte de floarea soarelui, fistic, cartofi si sfecla rosie.

Deficienta de potasiu

Potasiul regleaza echilibrul apei si imbunatateste functia tesuturilor, organelor si a celulelor.

Astfel, nivelurile reduse de potasiu ar putea duce la retentia apei.

Consuma mai multe alimente bogate in potasiu, deoarece acestea reduc nivelurile de sodiu.

Acestea includ pepeni galbeni, pepeni verzi.

Consumul excesiv de alimente prelucrate

Alimentele procesate sunt bogate in zahar si sodiu, ceea ce duce la retentie de apa.

Acestea sunt incarcate cu aditivi alimentari artificiali care sunt toxici, iar acest lucru suprasolicita rinichii si ficatul.

Iata cateva plante au proprietati diuretice care vor reduce retentia de apa:

-chimen dulce

-papadie

-patrunjel

-usturoi

-coada-calului

-matase de porumb

-urzica

BONUS:

Cata apa trebuie sa bem in functie de greutatea pe care o avem

Daca iti place ssa te informezi, pana acum ar trebui sa fii constient de faptulc a apa este principalul element care te ajuta sa ai un super corp si o sanatate excelenta!

Cea mai gresita teorie pe care oamenii o adopta adesea este ca apa poate fi inlocuita cu alte bauturi.

Unii dintre noi nu beau apa deloc… sau beau foarte putina: cam cat este necesar pentru organism cat sa isi indeplineasca functiile vitale.

Cantitatea de apa de care corpul are nevoie este dependenta de greutate.

Tabelul de mai jos ar trebui sa te ajute sa descoperi cantitatea ideala.

O sa te ajute sa iti formezi o rutina si sa bei cantitatea ideala de apa in fiecare zi.

Mentiuni: 1 lbs= 0.45 kg

1 oz= 30 ml

Comentarii

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *