5 grasimi care nu te ingrasa

Toata lumea stie ca daca mananci grasimi, te vei ingrasa.

Societatea noastra este orientata spre alimentatia „scazuta in grasimi” sau „fara grasimi”, crezand ca este sanatoasa.

Nu este chiar asa in realitate.

Aceste alimente sunt procesate si rafinate, grasimile fiind eliminate si inlocuite cu zahar.

Prin urmare, alegerea acestor produse nu este cea mai buna.

Unele grasimi sunt chiar bune pentru sanatate, fiind esentiale pentru starea de bine.

Avem nevoie de grasimi pentru a functiona corespunzator, vitaminele A,D, E si K fiind solubile in grasimi.

Inseamna ca nu se pot asimila de catre organism decat daca grasimile sunt prezente.

Cele mai sanatoase 5 grasimi care te ajuta sa te mentii in forma.

1. Nuci

Acestea sunt bogate in proteine, grasimi sanatoase si nutrienti.

Sunt de asemenea surse importante de acid alfaalenoleic (face parte din gama omega3), fibre solubile, vitamina E.

Substantele acestea ajuta la prevenirea bolilor cardiovasculare, reducerea colesterolului si imbunatatirea sistemului imunitar.

In aceasta categorie intra migdalele, nucile, nucile braziliene.

Puteti sa le adaugati in smoothie-uri, mix de salate sau sa le mancati ca atare.

2. Avocado

Acest fruct are o multime de beneficii.

Este o sursa bogata de glutation, care este un antioxidant puternic care ajuta corpul sa indeparteze toxinele.

Elimina metalele grele si lupta contra radicalilor liberi, intarind sistemul imunitar.

In avocado mai gasim si acid folic, care reduce riscul bolilor de inima si infarct.

Puteti sa mancati avocado simplu sau sa il puneti in salate sau smoothie-uri.

3. Ulei de cocos

Are o multime de beneficii, fiind ideal pentru gatit.

Puteti sa il adaugati in smoothie-uri si in multe alte preparate.

Uleiul de cocos se bucura de efecte antibacteriene, antimicrobiene si de proprietati anticancerigene.

El ajuta la absorbtia nutrientilor, imbunatatind sanatatea intestinala.

Pentru cei care sufera de diabet de tip II, uleiul de cocos este ideal.

El stimuleaza sistemul imunitar, nivelul energiei si metabolismul.

Lumea ocoleste uleiul de cocos deoarece are in compozitie grasimi saturate si de asta toata lumea se fereste de el.

Grasimile saturate din acest ulei sunt insa diferite de cele care provin de la animale.

Ajuta la cresterea colesterolului bun, stimuland metabolismul si ajutand la pierderea kilogramelor in plus.

4. Ulei de masline

Acesta este ideal ca dressing la salata, la sote-uri.

Are multe grasimi mononesaturate si antioxidanti care ajuta la reducerea tensiunii arteriale, prevenind cancerul.

Tin sub control diabetul si reduc severitatea unor boli precum artrita si astmul.

5. Semintele

La fel ca nucile, semintele se bucura de multe beneficii.

Au in continut fibre, omega-3 si proteine, magneziu, zinc si seleniu.

Cele mai sanatoase seminte sunt cele de floarea sorelui, de dovleac, de chia si de in.

Semintele de chia se disting dintre acestea, fiind un super-aliment, datorita profilului lor nutritional.

Sunt mai bogate ca semintele de in in omega-3, avand antioxidanti, fosfor, magneziu, fibre, fier, mangan.

Se pot folosi in diferite feluri: salate, produse coapte, smoothie-uri, mix de seminte, iaurt.

BONUS:

Foloseste acest condiment in fiecare zi pentru ca ajuta la combaterea grasimii corporale

Ai probleme cu dieta de slabit?

Nu trebuie sa iti mai faci griji, pentru ca acum afli cum un anumit ingredient care te-ar putea ajuta sa scapi de grasimea din corp, sa scazi in greutate si sa iti imbunatatesti nivelul colesterolului.

Ce?

Cercetatorii de la Universitatea Sadoughi a Stiintelor Medicale au ajuns la concluzia ca daca adaugi chimion in dieta ta zilnica, este posibil sa pierzi in greutate.

Chimionul este un condiment pentru gatit care apartine familiei Apiaceae si este mult mai popular si mai folosit in bucatariile africane, asiatice, latine si americane.

Studiul a fost efectuat pe doua grupuri de femei.

Un grup de femei a consumat 3 grame de chimion amestecate in iaurtul pe care l-au consumat de doua ori pe zi: in timpul pranzului si al cinei.

Celalalt grup a consumat iaurt simplu.

Ambele grupuri au insumat 88 de femei care au primit consiliere nutritionala si au fost supuse unei diete cu calorii reduse pentru cel putin 3 luni.

In timp ce ambele grupuri au pierdut in greutate, grupul care a consumat chimion a pierdut, in medie cu 2 kilograme mai mult decat celalalt grup.

De asemenea, femeile din grupul care a consumat chimion au pierdut mai multi centimetri in talie, au avut un index de masa corporala mai mic, nivele ale colesterolului mai bune si un procent mai mic al grasimii corporale.

Cum?

Chimionul este bogat in fitosteroli, o chimicala din plante cunoscuta pentru absorbtia colesterolului din corp.

Cercetatorii au sugerat si ca chimionul creste temporar rata metabolica, ca orice condiment picant.

Precum toti stim, cand metabolismul este mai eficient, la fel este si procesul de slabire.

Chimionul ajuta, de asemenea, in imbunatatirea procesului digestiv al corpului tau, lucru ce se concretizeaza intr-o mai buna absorbtie si asimilare a nutrientilor.

Acest lucru previne acumularea de grasimi in corp, adica si o pierdere in greutate.

Incearca singur.

Mai jos sunt cateva idei delicioase pentru a incorpora chimionul in dieta:

Adauga chimion in pudra de usturoi, pudra de chili, de ceapa, ardei si paprika pentru asezonare.

Adauga cateva lingurite de chimion intreg in retetele tale de vegetale fripte, precum dovleacul, cartoful dulce, morcovul, sucul de fructe sau conopida.

Adauga-l in humus sau in maioneza pentru a-l servi ca sos sau ca dressing pentru sandwich-uri.

Comentarii

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *