> Tineti sub control acesti 6 hormoni, iar scăderea excesului de grăsime va deveni mai ușor ! - Healthy Zone Tineti sub control acesti 6 hormoni, iar scăderea excesului de grăsime va deveni mai ușor ! - Healthy Zone

Healthy Zone

Tineti sub control acesti 6 hormoni, iar scăderea excesului de grăsime va deveni mai ușor !

Primul loc în care acumulăm depozite de grăsime este burta, iar grăsimea abdominală este ultima pe care reușim să o ardem.

Trebuie să creștem gradul de conștientizare a frumuseții corpului fiecăruia, a tuturor dimensiunilor și a formelor, dar grăsimea abdominală este strâns legată de problemele de sănătate.

Depunerile excesive de grăsime din zona burții prezintă riscuri grave pentru sănătate și ar putea fi un semn de dezechilibru hormonal, metabolism slab și creșterea poftei de mâncare.

Echilibrarea hormonilor este un pas cheie, deoarece grăsimea extra abdominală poate fi cauzată de:

Estrogen ridicat

Insulină mare

Cortizol ridicat

Hormon de creștere scăzută

Testosteron scăzut

Controlul nivelurilor de estrogen

Atât femeile, cât și bărbații ar trebui să acorde atenție nivelului lor de estrogen, deoarece nivelurile ridicate de estrogen ar putea cauza obezitate, acumularea de grăsimi în zona abdomenului, dureri de cap, sânii și ovarele fibrochistice, cancerul mamar și perioadele neregulate și un risc crescut de cancer de prostată la bărbați.

Pentru a controla estrogenul, ar trebui să consumați o mulțime de alimente bogate în fitonutrienți cum ar fi mere, morcovi, ovăz, semințe, fructe cu coajă lemnoasă, fructe de padure, linte, gem, orez, alfalfa, ginseng, fenicul și anasonul.

Controlul nivelurilor de insulină

Acest hormon ajută organismul să proceseze zahărul din sânge și să îl transporte în celule, unde este folosit ca combustibil sau depozitat sub formă de grăsime.

Rezistența la insulină poate fi cauzată de consumul excesiv de zaharuri prelucrate, alimente rafinate, consumul de alcool, tensiunea arterială crescută, lipsa exercițiilor fizice, stres, exces de grăsime de pe burtă și antecedentele familiale ale diabetului zaharat și ar putea duce la diabet zaharat, diverse probleme de sănătate.

Creșteți aportul de legume verzi întunecate, alimente bogate în fibre, alimente întregi, legume, fructe, cereale integrale, semințe și nuci și evitați zahărul prelucrat și alimentele procesate.

Controlul nivelurilor de cortizol

În cazul stresului, corpul eliberează cortizolul, care este inofensiv la niveluri scăzute.

Cu toate acestea, stresul cronic conduce la niveluri cronice ridicate ale cortizolului, care cauzează obezitate, grăsime abdominală, probleme de somn, stare proastă și memorie deficitară.

Pentru a reduce stresul și a echilibra nivelurile acestui hormon, crește consumul de citrice, spanac, alimente care conțin zinc (fasole, semințe de dovleac, ciuperci, nuci, fructe de mare), orz și alimente bogate în omega-3 (semințe de in, nuci).

Controlul hormonilor de creștere

Acești hormoni afectează emotiile, apariția și acțiunile noastre și sunt vitale pentru repararea țesuturilor, densitatea osoasă, construirea mușchilor și compoziția sănătoasă a corpului.

Nivelurile lor scad odata cu imbatranirea, ceea ce determina cresterea markerilor inflamatiilor, bolilor de inima si un risc crescut de exces de grasime abdominala.

Consumați mai multă apă, ulei de nucă de cocos, semințe, nuci, spirulină, ananas, lămâi, goji, fasole, cacao crud, iaurt grecesc, chlorella, stafide, pepene verde și sfecla. corpul.

Controlul nivelurilor de testosteron

Acesta este hormonul sexual masculin, care afectează, de asemenea, creșterea părului, masa osoasa și musculara, precum și producția de spermă.

De asemenea, este redus odată cu vârsta și cauzează ingrasarea.

Vitamina D stimulează producția de testosteron, deci ar trebui să consumați mai multe pești grași, gălbenușuri de ou și ciuperci, precum și banane, broccoli, nuci de Brazilia și stridii.

Controlul nivelurilor DHEA

Dehidroepiandrosterona sau DHEA este produsă de glandele suprarenale și afectează nivelurile de energie, starea de spirit, libidoul, capacitatea de a pierde grăsime și de a câștiga muschi, somn, motivație și sistemul imunitar.

Nivelurile sale scad în mod natural după vârsta de 30 de ani.

Pentru a crește nivelul DHEA, încercați meditația, stretching, tehnicile de relaxare și alte metode de detensionare și măriți consumul de alimente bogate în omega-3, ulei de măsline și soia.

BONUS:

Semne preventive ca aveti dereglare hormonala!

Exista diferite tipuri de hormoni in corpul uman si fiecare este repsponsabil pentru activitati diferite in organism.

Unele pot fi responsabile pentru buna dispozitie si altele pot fi pentru reglarea greutatii.

Este important sa avem grija de acesti hormoni, iar daca avem deraglare putem avea unele probleme de sanatate.

Productia de hormoni

Unele dintre organele endocrine majore ale corpului precum tiroida, creierul, glandele suprarenale, glande de reproducere, pancreasul si multe altele sunt responsabile pentru prdocerea de hormoni din organism.

In cazul in care cantitatea de hormoni este mai mare sau mai mica, atunci acest lucru provoaca dezechilibru hormonal in organism, care poate duce la boli.

Pentru a afla starea hormonale trebuie sa mergem la un medic expert.

Iata o lista cu cateva dintre problemele hormonale cu care se confrunta multe persoane:

Insulina

Acest hormon este legat de diabetul zaharat si este foarte cunoscut acest lucru.

Simptomele care le puteti observa sunt:

pofta de dulce

consum ridicat de cofeina

tremurat

talie crescuta pe solduri

oboseala

urinare frecventa

pierdere in greutate

apetit crescut

Cortizol

Cortizolul este responsabil pentru stresul din organism. Un dezechilibru in cortizol poate duce la oboseala, depresie si uneori unele probleme legate de disfunctia creierului.

Pentru a rezolva aceasta problema, cea mai buna cale este de a face lucruri care ajuta la eliberarea stresului.

Unele din simptome sunt:

dureri de cap mai ales dupa-amiaza

probleme legate de glicemie

imflamatii

schimbari de dispozitie

crestere in greutate

pofta de sare si zahar

probleme legate de somn

libidou mic

Tiroida

Hormonii tiroidieni sunt benefici pentru aproape tot corpul.

Simptomele unui dezechilibru tiroidian sunt:

depresie

dureri de cap dimineata

mai putin par pe cap

caderea parului

piele uscata

oboseala

somn excesv

crestere in greutate

probleme cu stomacul

Estrogen

Dezechilibrul de estrogen depinde de toate cele 3 tipuri de estrogeni din organism.

Simptomele pe care le-ai putea simti sunt:

senzatie de balonare

crestere rapida in greutate

sensibilitate a sanilor

schimbari de dispozitie

sangerare multa in timpul menstruatiei

depresie

durere de cap

insomnie

probleme legate de vezica biliara

Progesteron

Ca o crestere a nivelului de estrogen din organism poate fi foarte daunatoare progesteronului.

Un dezechilibru al acestui hormon va aduce probleme ambelor sexe.

Simptomele sunt:

anxietate

dureri de cap

insomnie

infertilitate

dureri de san

piele nesanatoasa

crestere in greutate

Testele de sange si de saliva pot detecta dezechilibrul acestui hormon.

Testosteron

Multi barbati si femei se confrunta cu aceste probleme care duc la o serie de probleme de sanatate cum ar fi boli de inima, cancer de san, apetit sexual scazut.

Se spune ca oamenii care sufera de testosteron scazut au mari sanse de a muri.

Unele simtpote cu care se confrunte femeile cu testosteron ridicat sunt:

acnee

infertilitate

crampe

chist ovarian

cresterea excesiva a parului de pe brate si fata

oboseala

Leptina

Leptina este hormonul care este cunoscut pentru a controla si a stoca grasimea care este utilizata ca energie mai tarziu.

Simptomele sunt:

pofte alimentare

crestere in greutate

stres