> Semne alarmante ca aveti o nutritie slaba! - Healthy Zone Semne alarmante ca aveti o nutritie slaba! - Healthy Zone

Healthy Zone

Semne alarmante ca aveti o nutritie slaba!

Alimentele potrivite in cantitati potrivite sunt esentiale pentru o viata lunga si sanatoasa, iar nevoile organismului se schimbă odată cu imbatranirea.

De exemplu, nu aveti nevoie de atatea calorii, dar aveti nevoie de mai multi nutrienti, cum ar fi vitamina D.

Din acest motiv, adultii mai in varsta nu primesc intotdeauna substantele nutritive de care au nevoie.

Poate fi o idee buna sa cunoasteti semnele unei alimentatii proaste, astfel incat sa stiti ce sa urmariti.

Senzația de oboseala

Daca simtiti ca nu aveti energie tot timpul, poate fi un semn ca nu obtineti suficient fier.

Prea puțin din acest mineral poate duce la anemie cand nu aveti suficiente globule roșii pentru a pompa oxigen si substante nutritive in parti ale corpului.

De asemenea, poate fi un semn ca nu obtineti suficienta proteina.

Multi adulti mai in varsta nu au suficient fier in dieta lor.

Par uscat

Acest lucru se poate intampla daca aveti anemie sau nu primiti suficienta proteina sau anumite vitamine.

Atunci cand corpul dumneavoastra are un continut scazut de substante nutritive, el trimite substantele nutritive pe care le are la cele mai importante organe ale corpului, cum ar fi inima. Asta inseamna ca parul tau are mai putine resurse.

O nutritie slaba poate afecta, de asemenea, pielea, facand-o uscata, subtire si palida.

Probleme cu unghiile

Alimentatia slaba poate provoca mai multe modificări ale unghiilor.

Ca si parul, unghiile pot deveni subtiri si fragile, dar pot exista si alte semne.

Unele care se curbeaza ca o lingura, mai ales pe degetul aratator sau al treilea deget.

Asta inseamna ca ai un nivel scazut de fier.

Pe langa problemele legate de fier, problemele legate de unghii pot fi cauzate de nivelurile scazute de proteine, calciu sau vitaminele A, B6, C și D.

Probleme de sanatate mintalăa si psihica

O dieta nesanatoasa poate afecta multe sarcini mentale diferite si va face sa va pierdeti interesul fata de lucrurile pe care le-ati folosit.

De asemenea, s-ar putea sa va simțiti dezorientati si sa aveti pierderi de memorie.

Copiii care nu obtin proteine ​​suficiente pot fi iritabili si o stare de anxietate, au probleme de atentie si au dificultati in invatare.

Mancarea usoara si vindecarea lenta

Daca va zdruncinati cu usurința, mai ales daca nu exista un motiv evident pentru aceasta uitati-va la dieta dumneavoastra.

In mod specific, este posibil sa aveti lipsa de proteine, vitamina C sau vitamina K, toate acestea fiind necesare pentru vindecarea ranilor.

Vitamina C ajuta tesutul sa se repare, iar vitamina K este importanta pentru coagularea sangelui.

Raspuns lent al imunitatii

Fara o alimentatie corecta, corpul dumneavoastra nu va avea suficiente celule albe din sange pentru a lupta impotriva bolilor precum infectiile sau cancerul.

Unele dintre cele mai importante substante nutritive pentru un sistem imunitar puternic sunt proteina si zincul, impreuna cu vitaminele A, C si E.
BONUS

Alimente fermentate pe care toata lumea ar trebui sa le consume!

Se pare ca pe zi ce trece, se mai face o alta descoperire stiintifica care arata legatura dintre bacteriile din intestinul nostru si starea de sanatate a restului corpului nostru.

Cea mai buna modalitate de a va stimula bacteriile intestinale este sa consumati alimente fermentate bogate in nutrienti si probiotice.

Iata cateva motive pentru care ar trebui sa le adaugați in dieta dumneavoastra:

Alimentele fermentate ajuta la imbunatatirea diestiei

Fermentarea alimentelor noastre este un fel de predigerare a acestora.

Acest lucru face digerarea mult mai rapida si absorbtia nutrientilor de asemenea.

Alimentele fermentate face alimentele sa fie mai nutritive

Pe langa faptul ca putem absorbi mai usor substantele nutritive ale acestora, studiile au aratat ca produsele lactate traditional fermentate ofera de fapt mai multe vitamine decat laptele dulce si cel crud.

Fermentatie ajuta sa elimnati mai repede substantele care nu sunt benefice pentru organism

Pe langa faptul ca putem absorbi mai usor substantele nutritive ale acestora, studiile au aratat ca produsele lactate traditional fermentate ofera de fapt mai multe vitamine.

Castravetii murati

Castravetii murati nu sunt doar o garnitura ideala pentru numeroase preparate culinare, ci si un aliment cu o valoare nutritionala ridicata.

Bacteriile probiotice continute de acestia faciliteaza eliminarea toxinelor din organism.

Deoarece contin putine calorii si nu furnizeaza grasimi, sunt recomandati in curele de slabire.

Chefirul

Aceasta bautura fermentata savuroasa este bogata in calciu si probiotice.

Deoarece majoritatea continutului de lactoza ajunge sa fie descompus, persoanele intolerante il pot consuma fara sa sufere efecte adverse neplacute.

Varza murata

Alimentul contine vitaminele C, B si K.

De asemenea furnizeaza o multime de probiotice, printre care lactobacili si pediococcus.

Daca o cumperi din magazin si nu o faca in casa alege sortimentul nepasteurizat.

Iaurt de cocos

Iaurtul de cocos are un continut ridicat de probiotice si este mai usor de digerat decat iaurtul obișnuit.

Nuca de cocos este antivirala, antifungica si ancibacteriana si in plus, este bogata in electroliti, calciu, potasiu si magneziu.