> Motivele principale pentru retentia de apa! - Healthy Zone Motivele principale pentru retentia de apa! - Healthy Zone

Healthy Zone

Motivele principale pentru retentia de apa!

Retentia de apa, cunoscuta si sub denumirea de edem, este acumularea de lichid in sistemul circulator sau in tesuturi si cavitati.

Poate provoca umflarea mainilor, a picioarelor, a gleznelor si a picioarelor si este frecventa la femei în timpul sarcinii sau inainte de perioada lor.

De asemenea, afecteaza persoanele care sunt inactive din punct de vedere fizic, cum ar fi cineva care este așezat pe pat, ședinta printr-un zbor lung sau unul pe medicamente pe termen lung.

Desi multe dintre cauzele retentiei de apa nu pot pune viata in pericol, pot fi, de asemenea, un simptom al afectiunilor medicale grave, cum ar fi boala renala sau insuficiența cardiaca.

Cu toate acestea, în cazurile in care nu exista o stare de sanatate subiacenta, exista modalitati de a evita retentia de apa si de a reduce umflarea cauzata de aceasta.

Excesul de sodiu

Cand mancati alimente bogate in sare (rafinata) si consumati insuficienta apa, corpul dumneavoastra intra in modul de rezervă si incepe sa retina apa.

Celulele tale se pot extinde cu apa aproximativ 20 de ori, pentru a dilua mediul sarat.

Sarea nu este singurul produs consumat în mod obișnuit, care este bogat în sodiu.

Produsele alimentare prelucrate, cum ar fi carnea procesată, anumite condimente și chiar legumele conservate, au fost gasite cu un continut ridicat de sodiu.

Pe de alta parte, exista sare naturala care nu provoaca retentie de apa  dar de fapt poate ajuta la inversarea starii.

Apa de baut cu sare de mare celtica sau sare himalayana are efectul opus al daunelor pe care le produce sarea de masa.

Deficienta de magneziu

Unul dintre simptomele de deficit de magneziu este retentia de apa.

Aproape fiecare functie din corpul nostru necesita magneziu, prin urmare, o deficienta in acest mineral poate determina diferite functii ale organismului sa se realizeze sub nivelul optim, contribuind astfel la retinerea apei.

Un studiu a constatat ca 200 mg de magneziu pe zi a redus retentia de apa la femeile care sufera de simptome premenstruale.

Adaugarea alimentelor bogate in magneziu in alimentatia dumneavoastra sau luarea unui supliment de magneziu de inalta calitate poate ajuta la ameliorarea acestei afectiuni.

Alimentele bogate in magneziu includ avocado, legume verde inchis, nuci, cereale integrale, spanac, mazare, iaurt, ciocolata neagra si fructe uscate.

Deficit in vitamina B6

Vitamina B6 controleaza multe aspecte ale echilibrului de apa in organism, prin urmare, o deficienta acestei vitamine poate contribui la retentia apei.

Potrivit unui studiu realizat de Journal of Caring Sciences, femeile care au avut retenție de apa din cauza sindromului premenstrual au beneficiat de administrarea de vitamina B6.

In timpul studiului clinic, femeile au raportat ca au descoperit ca vitamina B6 a contribuit la reducerea simptomelor lor mai eficient decat oricare dintre celelalte suplimente care le-au fost administrate.

Vitamina B6 este o vitamina solubila in apa care necesita factori diferiti de a lucra, astfel ca este mai bine sa consumati de la alimenter in loc de suplimente.

Produsele bogate în vitamina B6 includ semințe de floarea-soarelui, fructe cu coaja, fructe uscate, banane, cartofi, ton, pui, curcan si carne de vita.

Lipsa de potasiu

Potasiul este un mineral esential responsabil pentru buna functionare a celulelor, tesuturilor si organelor din organism.

Este un electrolit care este necesar pentru a mentine un echilibru normal de apa in organism.

O lipsa de potasiu poate provoca, de asemenea, alte probleme de sanatate, cum ar fi spasme musculare, crampe si crestere in greutate.

Potasiul ajuta la reducerea retenției de apa în organism prin reducerea nivelului de sodiu si prin cresterea productiei de urina a organismului.