> Modalitati usoare de a va stimula metabolismul! - Healthy Zone Modalitati usoare de a va stimula metabolismul! - Healthy Zone

Healthy Zone

Modalitati usoare de a va stimula metabolismul!

Astazi va vom prezenta cele mai recomandate modalitati de stimulare a metabolismului sustinute de stiinta.

Specialistii sustin ca cu cat mai mare este metabolismul cu atat mai repede veti arde caloriile si va fi mai usor sa pierdeti in greutate.

Iata care sunt acestea:

Consumati mai multa apa rece

Oamenii care beau apa in loc de bauturi cu zahar sau indulcitori au mai mult succes in ceea ce priveste pierderea in greutate si pastrarea la limitele normale.

Specialistii sustin ca consumul a 500ml de apa poate creste metabolismul intre 10 si 33 %.

De asemenea studiile  arata ca apa de baut cu o jumatate de ora inainte de a manca va poate ajuta sa mancati mai putin.

Faceti antrenamente intense

Antrenamentele intese implica explozii rapide de activite.

Acestea va ajuta sa ardeti grasimea prin cresterea ratei metabolice chiar si dupa terminarea antrenamentului.

Stati mai mult in picioare

Statul prea mult este rau pentru sanatatea ta, spun unele persoane.

Daca aveti o slujba de birou, incercati sa stati in picioare pentru perioade scurte pentru a distruge durata petrecuta in sezut.

De asemenea, puteti investi intr-un birou permanent care sa fie reglabil.

Mananca alimente picante

Alimentele picante contin capsaicina, o substanta care poate stimula metabolismul.

Cu toate acestea, multi oameni nu pot tolera aceste condimente la dozele necesare pentru a avea un efect semnificativ.

Un studiu al capsaicinei, la doze acceptabile, a prezis ca consumul de ardei ar arde in jur de 10 calorii suplimentare la o masa.

Peste 6,5 ani, aceasta ar putea reprezenta o pierdere in greutate (0,5 kg) pentru un barbat cu greutate medie.

Asigurati-va ca aveti un somn bun

Lipsa somnului este legata de o crestere majora a riscului de obezitate.

Acest lucru poate fi cauzat ca parte de efectele negative ale privarii de somn asupra metabolismului.

Lipsa de somn a fost, de asemenea, legata de cresterea nivelului zaharului din sange si de rezistenta la insulina, ambele legate de un risc mai mare de apartie a diabetului de tip 2.

Bea cafea

Studiile au aratat ca cafeina din cafea poate stimula metabolismul cu 3-11%.

Ca si ceaiul verde, promoveaza si arderea grasimilor.

Cu toate acestea, acest lucru pare sa afecteze mai mult oamenii saraci.

Intr-un studiu, cafeaua a crescut arderea grasimilor cu 29% pentru femeile slabe, insa numai 10% pentru femeile obeze.

Efectele cafelei asupra metabolismului si arderii grasimilor pot contribui, de asemenea, la pierderea si intretinerea cu succes a greutatii.

BONUS:

Dieta metabolica: slabire prin echilibrarea fondului hormonal

Aceasta dieta va ajuta sa reduceti sinteza hormonilor care acumuleaza grasimi (estrogen si insulina), stimuland secretia celor care le ard (testosteron, somatotropina, hormoni tiroidieni, adrenalina, noradrenalina s.a ).

Cuprinde 3 faze:

Arderea intensa a grasimilor

Arderea stabila a grasimilor- aceasta reprezinta faza principala a dietei

Mentinerea greutatii

Grasimile sunt arse foarte intens in prima faza.

Nu trebuie sa depaseasca 10-14 zile, urmand apoi faza 2.

In aceasta prima faza puteti sa consumati produse cu valoare de 0 puncte + zilnic cate o lingura de ulei de masline.

De asemenea, trebuie sa consumati multi-vitamine.

Ultima masa trebuie luata cu 3 ore inainte de somn.

Important!

Trebuie sa limitati la maxim, in timpul acestei faze, cantitatea de hidrocarburi si de grasimi.

Fibrele si produsele proteice vor constitui baza meniului dumneavoastra.

Trebuie sa urmariti atent starea dumneavoastra si sa luati masuri imediate ( ceai dulce tare), daca aveti aceste simptome: slabiciuni, se intuneca in fata ochilor, transpiratie abundenta, zgomot in urechi.

Daca ati ajuns in acest punct, trebuie sa treceti la faza 2.

Principala parte a dietei o reprezinta faza a doua.

Puteti de fapt sa incepeti cu ea si sa treceti peste prima faza.

In aceasta faza veti pierde semnificativ din greutate, fara a fi vreun pericol pentru sanatate.

Nu are un termen limita aceasta faza, puteti sa o respectati pana la obtinerea rezultatului dorit.

Aceasta este schema care descrie regimul alimentar din aceasta faza:

Micul dejun pana la ora 10.00- 4 puncte

O mica gustare pana la ora 12.00- 2 puncte

Pranz pana la ora 15.00- 2 puncte

O mica gustare pana la ora 18.00- 1 punct

Cina pana la ora 20.00- 0 puncte

Puteti sa consumati mai putine puncte, daca doriti.

Nu trebuie sa depaseasca mai mult de 3 ore pauza dintre mese, iar ultima masa trebuie neaparat luata cu 3 ore inainte de somn.

Faza a treia are rolul de a va mentine in forma obtinuta, reprezentand adaptarea fazei nr 2 la modul dumneavoastra de viata.

Trebuie sa adaugati puncte la schema din faza a doua:

Adaugati initial cate un punct la oricare dintre mese si urmariti cum variaza greutatea.

Daca va continua sa scada, puteti sa mai adaugati un punct la oricare dintre mese.

Puteti sa continuati in acest mod pana obtineti starea de echilibru.

Produsele alimentare se impart in 5 grupuri dupa numarul lor de puncte.

Cu cat un produs are mai putine puncte, cu atat mai putin consumul sau va duce la retinerea grasimilor in organism.

Produse cu 0 puncte:

Piept de pui, fileu de curcan, ou, iepure, mazare verde, fructe de mare, legume proaspete, alge, condimente, hrean, mustar, lime, lamaie, ciuperci, peste, fibre, otet de mere sau de struguri, proteine, produse lactate degresate ( grasime de maxim 2%).

Produse cu 1 punct:

Fasole, fructe de padure, sucuri proaspete de legume.

Produse cu 2 puncte:

Nuci, uleiuri vegetale, morcov fiert, sfecla fiarta, seminte de floarea soarelui sau de dovleac, masline, avocado,  carne de vita, carne de pui, carne de miel, paine cu tarate, branza, orez, terci de ovaz, hrisca, produse lactate ( grasime de maxim 4%).

Produse cu 3 puncte:

Terci de grau, cascaval, ciocolata neagra, musli din cereale integrale, iaurt dulce, porumb, sucuri proaspete din fructe.

Produse cu 4 puncte:

Sucuri naturale, bere, bauturi spirtoase, miere de albine, conserve cu ulei, salam, crenvursti, fructe uscate, cartofi, carne de rata, porc, gasca, maioneza, slanina, paine alba, faina, chipsuri, produse de cofetarie, ciocolata, bomboane, produse lactate grase, zahar, inghetata, gris.