> Cele mai bune alimente pentru ochi sanatosi! - Healthy Zone Cele mai bune alimente pentru ochi sanatosi! - Healthy Zone

Healthy Zone

Cele mai bune alimente pentru ochi sanatosi!

Mentinerea unei alimentatii echilibrate si sanatoase este esentiala pentru mentinerea ochilor sanatosi si poate ajuta la reducerea riscului de aparitie a afectiunilor oculare.

Conditiile grave ale ochilor pot fi evitate daca includeti alimente care contin o gama de vitamine, substante nutritive si minerale, cunoscute sub numele de antioxidanti.

Condițiile oculare pe care le puteti preveni cu o dieta sanatoasa includ:

cataracte, care provoaca viziune tulbure

degenerarea maculara legata de varsta, care va poate limita vederea

glaucom

ochi uscați

viziune de noapte slaba

Acesti antioxidanti elimina oxidantii care va pot afecta sanatatea in moduri negative.

Ochii au nevoie de multe tipuri de antioxidanti pentru a ramane sanatosi.

Acestea includ:

luteina

zeaxantina

vitaminele A, C, E

beta caroten

acizi grasi omega-3

zinc

Morcovii

Cu siguranta ati auzit ca morcovii, dar si alte fructe si legume de culoare portocalie contribuie la sanatatea ochilor si protejeaza vederea.

Acest mit este real, beta carotenul continut de pigmentul portocaliu ajuta retina si alte parti ale ochiului sa functioneze corect.

Salata verde

Un aliment de sezon, care contine luteina si zeaxantina, antioxidanti care scad riscul de a dezvolta degenerescenta maculara si cataracta, lucru demonstrat in studii.

Galbenusul de ou

Reprezinta o prima sursa de luteina si zeaxantina plus zinc, care ajuta de asemenea la scaderea riscului de aparitie a degenerescentei maculare.

Citricele si afinele

Aceste fructe reprezinta cea mai importanta sursa de vitamina C, despre care s-a demonstrat stiintific ca scade riscul de a dezvolta degenerescenta maculara si cataracta.

Migdalele

Sunt bogate in vitamina E, care este responsabila pentru incetinirea degenerescentei maculare, afirmatie demonstrata prin studii de specialitate.

O portie de migdale va ofera o doza zilnica de vitamina E suficienta pentru protectia ochilor.

Pestele gras

Macroul, somonul, tonul, ansoa si pastravul sunt pesti bogati in acizi Omega 3, acizi care se gasesc si componenra retinei umane.

Nivele scazute de acizi omega 3 se intalnesc la pacienti cu Sindrom de Ochi Uscat, concluzie trasa in urma unui studiu realizat in Statele Unite ale Americii.

Fasolea bruna

Contine o cantitate importanta de zinc, mineral care este vital pentru sanatatea ochilor.

Acesta ajuta vitamina A sa ajunga de la ficat la retina pentru productia de melanina cu rol protector asupra ochiului.