> Cat de sanatoase sunt, de fapt, legumele inghetate ? - Healthy Zone Cat de sanatoase sunt, de fapt, legumele inghetate ? - Healthy Zone

Healthy Zone

Cat de sanatoase sunt, de fapt, legumele inghetate ?

In timpul sezonului legumele dauga un plus te aroma si textura meselor dumneavoastra, dar in timpul iernii acest lucru este cam greu sa se intample, iar multe dintre legumele noastre preferate sunt extrem de scumpe.

Este recomandat ca adultii sa consume macar 2 cani pe zi de legume.

Atunci cand nu avem acces la legume proaspete alegem sa cumparam legume congelate insa cat de sanatoasa este alegerea noastra ?

Legumele si fructele congelate au cateva avantaje nutritionale deoarece isi pot pastra cantitatea de nutrienti pe o mai munga perioad de timp.

Fasolea verde este un explu foarte bun in acest sens: daca cumparam o punga proaspata aceasta va rezista in frigier cateva zile in schimb fasolea congelata poate sa fie pastrata timp de cateva luni fara sa se deterioreze.

Profilul nutritiv al legumelor congelate depinde de soiul pe care il cumparati.

Orientarile privind alimentatia din 2010 pentru americani recomanda ca adultii sa consume in mod regulat diferite tipuri de legume, inclusiv legume verzi, legume rosii si portocalii, fasole si mazare si legume cu continut de amidon pentru a obtine nutrientii necesari.

Bucurati-va de legume din mai multe grupuri diferite cu pungi de legume amestecate congelate.

Un amestec congelat de porumb, fasole rosie, fasole verde, mazare verde și morcov conține 118 calorii și mai puțin de 1 gram de grasime pe cana.

Morcovii din amestec ofera o sursa excelenta de vitamina A, o vitamina importanta pentru sanatatea ochilor si a pielii, iar legumele verzi ofera vitamina K, un nutrient esential pentru coagularea sangelui.

Avantajul fructelor si al legumelor congelate este ca acestea sunt de obicei culese atunci cand sunt coapte si apoi scufundate in apa fierbinte pentru a ucide bacteriile si a opri activitatea enzimatica care poate deteriora produsul.

Apoi sunt inghetate, si tind sa isi pastreze substanțele nutritive.

Cand cumparati fructe si legume congelate, indepartati-le pe cele care au fost taiate, curatate sau zdrobite; ele vor fi in general mai putin hranitoare.

Sub orice forma ar fi ele este bine sa consumam cat mai multe fructe si legume.

BONUS:

Acesta este motivul pentru care ar trebui sa ingheti lamai de acum in colo

Lamaile sunt extrem de benefice pentru intregul organism, pentru ca au in componenta o multime de substante sanatoase, care produc efecte utile pentru numeroase probleme de sanatate.

Mai precis, acest fruct miraculos lupta extrem de eficient impotriva parazitilor si viermilor activi, regleaza presiunea arteriala si are efect anti-microbial impotriva contaminarilor cu bacterii sau paraziti.

Mai mult, o lamaie intreaga poate sa iti ajute corpul sa elimine toxinele, avand totodata efect anti-cancerigen.

De asemenea, aceste fructe sunt anti-depresive si sunt aliati de nadejde in lupta impotriva anxietatii si ale altor probleme ingrijoratoare.

Din aceste motive, expertii considera ca nu ar trebui sa aruncam nicio parte a acestui fruct.

Atat sucul, cat si semintele si coaja sunt foarte utile!

De fapt, coaja de lamaie are de 5 pana la de 10 ori mai multe vitamine decat sucul.

In plus, un alt studiu experimental a aratat ca limonoidele care se gasesc in lamai, dar si in restul citricelor, in general, pot preveni, ba chia opri cresterea celulelor canceroase, in special in cazul cancerului la san.

Totusi, in plus fata de beneficiile atat de importante ale acestui fruct, ar trebui sa te bucuri de intregul fruct pentru gustul sau unic, precum urmeaza:

Ia o lamaie organica (bio, pe care o poti achizitiona de la magazinele cu specific), spal-o bine si pune-o in congelator(poti sa o tai in bucati sau sa o lasi intreaga).

Dupa ce a inghetat, scoate-o afara si piseaz-o.

Astfel, lamaia va dobandi un nou gust, delicios, dar si extrem de sanatos.

Lamaile congelate pot fi adaugate bauturilor favorite, in supe, paste, cereale sau inghetata.

Tu alegi!!