Esti in pana de idei si nu stii ce sa mai gatesti? Adauga smantana peste cartofii dati pe razatoare! Cand ii scoti de la cuptor, ramai fara cuvinte… - Healthy Zone Esti in pana de idei si nu stii ce sa mai gatesti? Adauga smantana peste cartofii dati pe razatoare! Cand ii scoti de la cuptor, ramai fara cuvinte… - Healthy Zone

Healthy Zone

Esti in pana de idei si nu stii ce sa mai gatesti? Adauga smantana peste cartofii dati pe razatoare! Cand ii scoti de la cuptor, ramai fara cuvinte…

Ingrediente:

4-6 cartofi

smantana

unt

ceapa

condimente

sare

piper

cascaval

Preparare:

Se dau cartofii prin razatoare si se pun in tava pregatita cu unt. Se adauga sare, piper si condimentele preferate peste cartofi.

Separat, se amesteca unt topit cu smantana si ceapa tocata marunt. Se toarna amestecul peste cartofi.

La final, se pune si cascaval peste cartofi.

Se tine tava in cuptor timp de aproximativ 50 de minute.

Cartofii reprezinta surse bune de fibre naturale, solubile si insolubile. Fibrele din compozitia acestora cresc calitatea scaunului, prevenind constipatia. De asemenea, cartofii contin si fier, magneziu, mangan, cupru, fosfor si potasiu.

Cartofii rosii, spre deosebire de cei albi, contin si vitamina A, caroten si zeaxantina.

Cele mai populare specii de cartofi:

  • cartofi rosii – buni pentru prajit si copt, pastrandu-si forma
  • cartofi albi – buni pentru fiert
  • cartofi dulci – seamana la gust cu dovleacul copt

Cartofii albi pot fi prajiti, dar folositi si pentru piure si supe, deoarece sunt deliciosi. Cartofii rosii sunt buni in salate, tocanite, ciorbe si mancaruri.