Cum sa ne educam creierul sa nu isi mai faca atatea griji? - Healthy Zone Cum sa ne educam creierul sa nu isi mai faca atatea griji? - Healthy Zone

Healthy Zone

Cum sa ne educam creierul sa nu isi mai faca atatea griji?

Institutul Național de Sănătate Mintală afirmă că peste 18% dintre adulții americani experimentează efectele greșite ale problemei de neliniște, descrisă prin eliminarea celei mai bune tulpini care cauzează alte semne fizice.

Sunteti conștienți de faptul că avem două creiere? În mod obișnuit, avem două creiere: partea „non-gândire” și partea ce tine de „gândire”.

Joseph LeDoux, expert în neurologie, garantează că relația de la structura mentală la cadrele emoționale este mai slabă decât relația dintre structurile invigorate și structurile subiective.

Dr. LeDoux caută o structură limbica care se alătură amigdalei și hipotalamusului și este cea mai stabilă în interiorul creierului. Este o procedură de structuri extraordinare în respirație, care descrie reacția vivace.

Exista anumite activitati ce ne atreneaza sistemul limbic si il invata sa isi dezvolte capacitate de a nu isi mai face atatea griji mereu.

Somn

Creierul nostru nu e in repaus atunci cand dormim, din contra! Stiinta ne sugereaza ca somnul ajuta la consolidarea amintirilor pe termen lung. Iar unele cercetari mai noi au aratat ca, in timpul somnului, ne eliberam de amiloida, proteina otravitoare care se acumuleaza la producerea bolii Alzheimer, in timp ce privarea de somn e asociata cu deficitul de atentie, memoria pe termen lung si abilitatea de a lua decizii.

Exercitii

Grijile sunt un raspuns natural al creierului pentru a ne proteja organismul in caz de pericol. In cazul in care sunteti intr-o situatie amenintatoare, creierul elibereaza adrenalina, la fel ca atunci cand va faceti griji.

Studiile arata ca exercitiile sunt o metoda excelenta de a reduce simptomele fizice ale anxietatii. Daca organismul nu simte simtomele fizice ale organismului, mintea va invata ca nu exista motive sa ne facem griji.

Un exerciţiu de maxim 30 de secunde poate reprograma creierul să fie fericit

Din fericire, creierul este flexibil, motiv pentru care îl puteţi reprograma pentru a fi fericit, printr-un simplu exerciţiu care durează între 10 şi 30 de secunde, în care trebuie să te concentrezi pe cât de fericit te simţi chiar şi când te confruntaţi cu o mică plăcere. Exact ca şi în copilărie, concentrarea pe sentimentul de satisfacţie, un cadou, mâncarea preferată, un compliment sau orice îţi aduce fericirea, poate avea efecte nebănuite.

Trebuie să-ţi înveţi creierul să se focuseze mai mult pe lucruri care te fac fericit. „De-a lungul timpului (şi nu este vorba de o perioadă îndepărtată), creierul se obişnuieşte să se bucure mai mult şi să fie fericit“, după cum a explicat Hanson într-un interviu recent. „În ceea ce priveşte nevoia noastră de satisfacţie, de experienţe de mulţumire, de bucurie, împlinire, succes,  oamenii care învaţă să-şi focuseze creierul pe aceste experienţe, vor fi mai în măsură să se ocupe de rezolvarea problemei“, a spus neuropsihologul.

Oamenii fericiţi nu sunt cei care s-au confruntat cu cele mai puţine dificultăţi în viaţă, sunt cei care par a fi în măsură să se bucure de ceea ce li se întâmplă în fiecare moment al vieţii. Fără să ştie cu adevărat ce fac, aceştia sunt „în mod natural fericiţi“,  programându-şi creierul să memorize mai multe experienţe pozitive.

 

BONUS:

Ce trebuie sa facem ca sa avem un creier sanatos? Iata raspunsul uimitor al unui celebru neurochirurg!

Stefan Florian este medic neurochirurg si presedinte UMF si afirma faptul ca un creier este sanatos atunci cand este solicitat, nu atunci cand este relaxat.

Ce trebuie sa facem pentru a avea creierul sanatos?

-Creierul este ca un muschi, iar daca nu este folosit periodic se atrofiaza. Din acest motiv trebuie sa solitam creierul prin citit, dar nu citit reviste si ziare mondene, ci citind lucruri utile. De asemenea, trebuie sa memoram poezii sau diferite fragmente din texte. Un lucru la fel de util este sa invatam o limba noua.

In tarile puternic civilizate oamenii citesc la fel de mult cat noi ne uitam la televizor, deci este doar o chestie de cultara.

Daca citim evitam dementa la batranete. Cu cat ne folosim mai mult mintea acum, cu atat creierul va fi mai sanatos la batranete.

-Operez aproape zilnic pe creier, iar oamenii ma intreb daca dupa operatie vor fi tot ei si daca vor avea aceleasi gusturi, iar raspunsul este „da”, daca persoana respectiva are grija de inteligenta sa.

Regula de aur a unui creier sanatos este „Cu cat citim lucruri mai complexe, cu atat creierul este mai puternic”.  Fara efort nu exista putere!